Οικολογικο Αποτύπωμα

Στα πλαίσια της ερευνητικής εργασίας οι μαθητές χωρίστηκαν ομάδες και ασχολήθηκαν με διάφορα ΠΡΑΣΙΝΑ θέματα. Μπορείτε να βρείτε το σχετικό υλικό oikologiko
Στην ενότητα της ΠΡΑΣΙΝΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ , μελέτησαν τι είναι το ΑΕΙΦΟΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ και ποια είναι η πραγματικότητα στην Ελλάδα και την Ευρώπη. Δημιούργησαν ειδικο ερωτηματολόγιο και συνέλεξαν στοιχεία από τα τρια μεγάλα Λύκεια της Χίου και με ειδικό λογισμικό έγιναν ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟΙ ΕΠΙΜΕΛΗΤΕΣ και υπολόγισαν την ενέργεια που καταναλώνουν και τις ετήσιες ενεργειακές εκπομπές τους. Στη συνέχεια ασχολήθηκαν με τα οικολογικά προγράμματα στην Ελλάδα όπως ειδικά το GLOBE, προγράμματα ανακύκλωσης , περιβαλλοντικής εκπαίδευσης eco schools τόσο στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Τέλος παρουσίασαν δράσεις οικολογίας σε σχολεία όπως το «Πράσινο σινεμά» και τα «ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ» αλλά και την πράσινη απασχόληση και τα ΠΡΑΣΙΝΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ.
Οι  μορφές ενέργειας ήταν η δεύτερη ενότητα ενδιαφέροντος όπου οι μαθητές μελέτησαν τα Υδροηλεκτρικά εργοστάσια τη Βιομάζα τη Γεωθερμία την Αιολική και Ηλιακή ενέργεια και τα Θαλάσσια κύματα ως διαφορετικές πηγές ενέργειας παρουσιάζοντας τις τεχνολογίες και τα μειονεκτήματα-πλεονεκτήματά τους.
Η Βιοκλιματική αρχιτεκτονική και η Οικολογική Δόμηση ήταν το επόμενο θέμα που ερεύνησε η ομάδα μελετώντας τις υπάρχουσες τεχνολογίες αλλά και τις εκτιμήσεις για το μέλλον.
Δεν θα μπορούσαν να λείπουν και οι πράσινες τεχνολογίες στις ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ όπου οι μαθητές μελέτησαν τη λειτουργία και τις αποδόσεις των Ηλεκτρικών Αυτοκινήτων των Οικολογικών Λεωφορείων και του Τραμ αλλά και τη χρήση ποδηλάτου ως μέσο στην Ελλάδα και την Ευρώπη με πρωτοβουλίες όπως BIKE SHARING και Παρέα στο Αυτοκίνητο.
Οι Καθημερινές Συνήθειες  όλων μας οι οποίες θα μπορούσαν να μειώσουν το ανθρώπινο οικολογικό αποτύπωμα, αλλά και η Ανακύκλωση μπήκαν στο μικροσκόπιο των μαθητών. Δημιουργήθηκε ένα σχετικό ερωτηματολόγιο που μοιράστηκε στους πολίτες της Χίου. Οι ερωτήσεις αφορούσαν τα μέσα μεταφοράς που χρησιμοποιούσαν , αν γνώριζαν και έκαναν ανακύκλωση , τα είδη και τη χρήση οικιακών συσκευών (πλυντήρια κουζίνες κτλ) και τα στατιστικά που προέκυψαν ήταν πολύ ενδιαφέροντα. Τέλος, παρουσιάστηκαν καθημερινές συνήθειες που θα μπορούσαν να ακολουθήσουμε και που συμβάλλουν στην προστασία του πλανήτη.
Τέλος οι ομάδες δημιούργησαν την παρακάτω αφίσα με τη θεματολογία τους χρησιμοποιώντας το πρόγραμμα GIMP

 

afisa 2